Olsztyn bez korków!

Przemieszczanie się po ulicach Olsztyna, to największa zmora jego mieszkańców.
Dlatego proponuję szereg rozwiązań komunikacyjnych:
-
Budowa ulicy Nowobałtyckiej
-
Połączenie ulicy Warszawskiej z Wilczyńskiego
-
Rozbudowa infrastruktury parkingowej (Parkuj i Jedź)
-
Budowę wiaduktu i kładki na Zatorze
-
Optymalizacja sieci tramwajowej
-
Karta olsztyniaka
-
Darmowa komunikacja dla dzieci w wieku szkolnym
Tak duże miasto jak Olsztyn posiada bardzo złożoną infrastrukturę komunikacyjną. Żeby zrealizować plan Olsztyn bez korków potrzebne są też następujące działania:
Komunikacja miejska
Komunikacja publiczna ma być realną alternatywą dla samochodu. Rozwiązania komunikacyjne nie mogą być wprowadzane pod przymusem. Rolą Ratusza jest usprawnienie transportu miejskiego. Chcę nadać priorytety w poruszaniu się po Olsztynie.
-
Komunikacja miejska zostanie przeorganizowana. Zniknie uprzywilejowanie transportu szynowego kosztem innych użytkowników dróg, które generuje problemy z płynnością ruchu w Olsztynie.
-
Wprowadzimy darmową komunikację dla dzieci w wieku szkolnym uczących się w placówkach edukacyjnych na terenie Olsztyna.
-
Wprowadzimy dobrze zaprojektowaną komunikację z parkingami Parkuj i Jedź,
-
Uruchomimy linie autobusowe, które będą uzupełniały się nawzajem – na przykład linia nr 15
-
Nowy układ linii: szybkie połączenia Zatorza z Likusami, Gutkowem, Redykajnami oraz dojazd po Dworca Głównego przez Zatorze,
-
Rozbudowa istniejącej sieci przystanków (na przykład na ulicy Limanowskiego),
-
Poprawa infrastruktury socjalnej na zakończeniu linii autobusowych (krańcówki). Sytuacja kierowców jest tam dramatyczna,
-
Komunikacja pomiędzy Starym Miastem, a Plażą Miejską, szczególnie w sezonie turystycznym.
-
Wykorzystanie infrastruktury tramwajowej w celu maksymalnego wydłużenia linii tramwajowych linii nr 1 i 2 do ulicy Towarowej,
-
Buspasy dla autobusów dostępne dla wszystkich przewoźników autobusowych i taksówkarskich,
-
Utworzenie punktów obsługi pasażera, czynnych w godzinach od 7 do 21.
-
Aktualizacja projektu tramwajowego poprzez dodanie niezbędnych i zalecanych przez specjalistów rozwiązań. Np. budowa weksli (mijanki), umożliwiająca w pełni wykorzystanie taboru dwukierunkowego podczas występujących awarii,
-
Budowa mini pętli dla komunikacji publicznej na osiedlu Zatorze. Autobusy wielu linii mogą kończyć kursy na osiedlu Zatorze w rejonie Dworca Głównego. Kładka dla pieszych wyeliminuje konieczność wjeżdżania do Dworca dla wielu linii komunikacyjnych przez wiadukt na ulicy Limanowskiego.
Transport indywidualny
-
Przegląd inwestycji realizowanych i planowanych w najbliższym okresie i utworzenie planu dla inwestycji drogowych z perspektywą wykonania ich w okresie 10 lat. Pozwoli to mieszkańcom i przedsiębiorcom zapoznać się z harmonogramem prac i przygotować się do planowanych remontów,
-
Stworzenie planu małych inwestycji drogowych o wartości do 300 tys. zł z perspektywą wykonania ich w okresie 10 lat,
-
Wydzielenie stref przyjaznych pieszym w Centrum i na osiedlu Jaroty. W Centrum strefa ma obejmować przestrzeń zawartą w obszarze ulicy Kościuszki, ulicy Partyzantów, Artyleryjską oraz Aleje Niepodległości,
-
Stworzenie punktów ładowania samochodów elektrycznych oraz zaoferowanie zniżek na parkowanie samochodów elektrycznych,
-
Budowa parkingów Parkuj i Jedź,
-
Wyłączenie lub przeprogramowanie sygnalizacji świetlnych na części skrzyżowań i przekształcenie wybranych skrzyżowań w ronda.
-
Budowa kładek dla pieszych nad najbardziej ruchliwymi jezdniami: ul. Sikorskiego i ul. Warszawska).
-
Budowa wiaduktu i kładki na Zatorze (połączenie ulic Lubelskiej i Zientary-Malewskiej).